WAT IS EMPLOYEE EXPERIENCE?
Employee experience gaat om het herontwerpen van de organisatie rondom de verwachtingen, behoeften en wensen van de medewerkers. Geen cosmetische aanpassingen, maar het verbeteren en op elkaar afstemmen van de missie, strategie, structuur en werkomgeving, om de ervaring van medewerkers te verbeteren en een plek te creëren waar mensen willen komen werken, in plaats van moeten.
WAT IS JOUW EMPLOYEE EXPERIENCE?
DOE DE SCAN!BOUWEN AAN WAARDEGEDREVEN ORGANISATIES
Het bouwen van een aantrekkelijke cultuur, een ’employer brand’ en goede experience is belangrijker dan ooit. Maar voor veel organisaties nog niet vanzelfsprekend. Wij kunnen hierbij helpen. Met een integrale aanpak en duurzaam resultaat. We beginnen bij de basis en voegen in alle delen van de employee journey waarde toe. Het resultaat is een blijvende verbetering van de employee experience en daarmee de betrokkenheid van medewerkers en de performance van de organisatie.
HET BELANG VAN EMPLOYEE EXPERIENCE
De war for talent is heviger dan ooit, een nieuwe, eigenzinnige generatie betreedt de arbeidsmarkt en technologieën hebben het werkveld ongekend veranderd. Om de beste mensen aan te trekken en te behouden, dienen organisaties een missie uit te dragen waar mensen aan bij willen dragen, en werkomgeving te creëren waar mensen echt willen zijn. Het is bovendien een investering die oplevert: organisaties met een uitstekende employee experience hebben 20% minder medewerkers, 40% minder verloop, 2x de gemiddelde omzet, 4,4 x de gemiddelde winst en 4,3x meer winst per medewerker vergeleken met andere organisaties (Jacob Morgan, 2017).
INZICHT IN 5 EXPERIENCE GEBIEDEN
Je organisatie aantrekkelijk maken voor huidige en toekomstige werknemers is geen snel kunstje. Een goed resultaat hangt af van meerdere factoren. In ons employee experience programma hanteren wij dan ook een integrale, gefaseerde aanpak gebaseerd op 6 pijlers.
Happy employees = happy customers = more business value
WIJ BIEDEN PRAKTISCHE OPLOSSINGEN EN SNELLE VOORUITGANG
In 3 fasen komen we snel tot de kern en bieden we praktische handvaten om verbeteringen aan te brengen die de employee journey verbeteren en het employer brand versterken. We werken daarbij samen met teams binnen de organisatie, zodat er optimaal draagvlak is, de kennis binnen de organisatie benut en geborgd wordt, en kosten beperkt blijven.