Branding & experience design

INTERNAL BRANDING = EXTERNAL BRANDING

In organisaties met een sterke branding wordt het merk gedragen door de mensen die er werken. Zij vormen niet alleen het visitekaartje van het merk, maar zij brengen het merk tot leven. Door de merkwaarden in de praktijk uit te dragen en de merkbeloften te bewijzen, geven de medewerkers de organisatie dat unieke en onderscheidende karakter waar klanten voor terugkomen.

LIVING THE BRAND!

De beste merkervaring ontwerpen we samen 

Sterke merken beginnen bij medewerkers. We sluiten het corporate merk aan op het werkgeversmerk en cocreëren een consistente en authentieke merkbeleving.

NEEM CONTACT OP

MENSEN

Hoe ervaren de medewerkers het werk, de cultuur en het merk? Wat kan er verbeterd worden om meer betrokken medewerkers te creëren die het merk uitdragen?  learn more

MERK

Wat zijn de unieke associaties en eigenschappen die het merk bijzonder maken? Hoe kunnen het corporate en werkgeversmerk verbonden worden?  learn more

CULTUUR & WAARDEN

Wat is de ‘way of working’ binnen het bedrijf? Hoe kan het DNA meer gaan leven? Welke waarden zitten in het DNA en weet iedereen wat dat betekent in gedrag?  learn more

VISIE & STRATEGIE

Zijn de mensen, het merk en de cultuur aangesloten op de visie en strategie van het bedrijf? Is er consistentie in richting en boodschap en heldere communicatie?  learn more
ONZE DESIGN THINKING AANPAK

Het creëren van een werkgeversmerk en optimale employee experience doe je samen. Wij geloven dat alle kennis, inzichten en oplossingen al aanwezig zijn in de organisatie. Wij brengen ze graag graag naar boven, voegen er onze ervaring en een werkaanpak aan toe, en creëren zo samen een route naar een sterk merk en optimale beleving voor medewerkers en klanten.

UITGANGSPUNTEN

We starten met bepalen van de uitgangspunten. Waar staan we nu en willen we heen? Vanuit welke visie? We creëren een ontwerp team en verzamelen alle relevante info en context.

BEGRIJPEN

Hoe ervaren medewerkers werk en merk? We schetsen de employee journey en meten de employee experience. Hieruit benoemen we voordelen, behoeften en pijnpunten.

OPLOSSEN

Samen cocreëren we de ideale employee journey & employee experience. We kiezen én valideren de beste oplossingen voor optimalisatie van de experience en het merk.

IMPLEMENTEREN

We maken een roadmap voor een agile implementatie van het plan van aanpak, om acties op prioriteit te implementeren voor een duurzame, krachtige werknemerservaring.

BOUWEN AAN EEN STERKE MERKBELEVING

Het verbinden van je cultuur en waarden aan je merk en dienstverlening is van groot belang voor een consistente dienstverlening. Als medewerkers de merkboodschap goed willen uitdragen, moeten ze het ook zelf oprecht ervaren. Vandaar dat wij interne en externe branding met elkaar verbinden en de beleving van de medewerker als sleutel zien tot de authenticiteit en kracht van je merk.

EMPLOYEE JOURNEY & EXPERIENCE


– Schetsen employee journey
– Aansluiten customer journey
– Employee experience onderzoek
– Visie, doelbepaling en gap analyse

DESIGN & COCREATIE STRATEGIE


– Employer value proposition
– Employer brand strategie
– Cultuur- en waardenanalyse
– Employee experience ontwerp

UNIEKE MERKBELEVING ROADMAP


– Praktisch plan van aanpak
– Roadmap voor gefaseerde en duurzame verandering
– Begeleiding en deepdive waar wenselijk